fredag 10. september 2010

Solhjems Eplemuffins

Barnehagen til Mini har hatt høstfest i dag, alle barna skulle ha med seg en frukt, grønnsak, blomster o.l fra hagen som de pyntet et høstbord med. Dette bordet i 3 etasjer bugnet av deilige frukter og grønnsaker.
Mini hadde med seg høstens siste blomster fra hagen og en kurv med epler. Alle barna fikk velge seg en gave fra bordet, som de fikk med hjem. Mini valgte seg noen andres epler.. HERLIG en ny type epler.

Jeg tenkte at vi måtte forte oss hjem å lage noe av disse, slik at gaven ikke gikk i "glemmeboka". Mini ville ha Muffins!

Vi bakte Solhjems deilige Eplemuffins uten melk!

Oppskriften er som følger:

150 g sukker (gjerne brunt sukker)
150 g smør uten melk og salt
røres hvitt

4 egg, blandes inn ett og ett

250g hvetemel røres inn

2/3 spiseskjeer eplejuice
1 eple skrelt og skjært i små biter

1 ts bakepulver
1ts vaniljesukker
1ts kanel

strø litt sukker og kanel på toppen når de er fordelt i former..

15.min på 175c, midt i ovnen



kan jeg få nå?


Nå tar jeg...


mmm...
(litt trøtt og skitten barnehagegutt)

P.S formene er fra Ålhens

2 kommentarer:

Lene og de andre i Nesheim huset sa...

Hei dere.

Hehe. Ja han måtte vel ha med seg epler hjem også ja :o) hihi.

Syns det virker som dere koser dere :o) Og det liker vi jo å lese.

Stor klem

♥ Anja-Karin ♥ CleanCanvasStudio sa...

Hei Helena

Så kjekt at du har vært innom bloggen min og lagt igjen kommentar :) Ønsker deg hjertelig velkommen tilbake!

Den muffins-oppskriften må bare prøves ut! De både ser og høres deilig ut!

Scrolla meg lit ned på siden din her, og oppdager til stor overraskelse at kjæresten din er en gammel bekjent av meg fra folkehøyskole i Hallingdal. Er virkelig verden SÅÅÅ liten? (Hvis ikke han har en dobbeltgjenger da ;)

Ha en god søndag ♥

Mvh Anja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...