søndag 5. desember 2010

Jeg er ikke frøken anti jul...

Jul, juleglede, julenisser, julegløgg, julebord, julekyss, julekalender, julekos og først av alt juleforeberedelser!


Vi kom hjem fra ferieparadiset til snø og kulde, jeg har brukt en uke på å forsone meg med at bikinien ligger innerst i hylla og ull-longsen er et must. Men siden jeg er over middels glad i jul og juletradisjoner skal vi nok overleve.. Så nå er vi godt i gang med juleforberedelsene.

I dag var den store pepperkakebake dagen i Solheimhuset, vi har kjevlet og trykket i takt med Wimps egen pepperkakebake playlist, mens vi drakk gløgg og knasket non-stop og kakedeig. Halvemoroa er jo pepperkakedeigen!

I dag kom også Sviblene på bordet her i huset, de ble pynet med kanel, mose og kongler. Jeg liker å bruke naturelementer i pyntingen.


Nå er det innspurten igjen, før vi kan senke skuldrene og servere juleribbe til sultne gjester...

post signature

1 kommentar:

Lene sa...

Jeg elsker også tiden frem til jul, i tillegg til jula selvfølgelig. Veldig koselig, også er jeg så glad i følelsen alle forventningene gir.
Så fin pynt det ble rundt sviblene!
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...